1000090511 |
Corrandescola Barcelona |
2017-2018 |
Seminari. Educació Primària |
|
|
|
6/9/2017 - 2/2/2018 (30 hores) de 11:00h a h |
|
Lloc per determinar |
|
(Catalunya)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 06/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació de glosa (cançó improvisada) encaminada a desenvolupar un treball amb l’alumnat del centre.
Les sessions són eminentment pràctiques i vivencials i no es requereixen coneixements musicals o lingüístics especialitzats per part dels assistents.
La transmissió dels coneixements serà il•lustrada a partir d’experiències pràctiques realitzades a les escoles.
|
| |
Objectius |
-Comprendre les principals característiques del fenomen de la glosa a Catalunya.
-Conèixer quines habilitats implica comunicar-se mitjançant la improvisació de textos sobre una tonada tradicional.
-Adquirir criteris i recursos didàctics de cara a la seva aplicació escolar a Primària.
-Conèixer experiències i projectes educatius al voltant de la cançó improvisada
|
| |
Continguts |
-La cançó improvisada com a activitat comunicativa: context, tipus d'interacció, finalitat i possibilitats.
-Les tonades tradicionals per a improvisar
-Creació i improvisació de textos orals en funció de diferents contextos comunicatius, aprofitant les possibilitats expressives de la música, la llengua i el cos.
-Debat a l'entorn d'experiències didàctiques portades a terme en escoles de Catalunya
-La implementació d’un projecte de glosa a l’escola: característiques, recursos, estratègies i avaluació.
|
| |
Formador/a |
Mònica Calaf /Albert Casals /Mireia Mena/ Gemma Pla /Jaume Rafecas
|
| |
Avaluació |
La implementació del projecte de glosa a l’escola.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un 80% de les sessions i seguiment valorat com a positiu
|
| |
Persones destinatàries |
Seminari restringit al professorat dels centres participants vinculat al projecte “corrandescola”: pendents de determinar.
La formació va destinada a professorat de Primària (prioritàriament de Cicle Superior) de centres ubicats a Barcelona participants al projecte Curandescola. Si hi ha professorat de secundària interessat, es valorarà cada cas i sempre tenint en compte que la prioritat és Primària.
És necessària l’assistència de com a mínim un mestre generalista (o implicat en l'àrea de llengua) i un especialista de música de cada escola ja que el treball proposat es basa en la col•laboració entre generalista i especialista. En cas contrari, cal consultar les possibilitats.
|
| |
E-mail |
mdomin96@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
06/09/2017 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
divendres |
02/02/2018 |
1000 |
1100 |
|
| |